Termeni și condiții ale magazinului online
§ 1 Dispoziții preliminare
- Magazinul online lameo, disponibil la adresa de internet https://lameo.ro, este operat de către Domlo sp. z o.o., înregistrată în Registrul național al tribunalelor,
DOMLO SP. Z O.O. SOCIETATE CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ
Olszany 55A, 05-604 Jasieniec, Polonia
Număr KRS 0000936530
NIP 7972077844
REGON 52060591800000
Prezentul regulament se adresează atât consumatorilor, cât și întreprinzătorilor care utilizează magazinul lameo.pl și definește principiile de utilizare a magazinului online, precum și regulile și procedurile de încheiere a contractelor de vânzare la distanță cu clientul prin intermediul magazinului. NIP: 7972077844, REGON: 52060591800000
§ 2 Definiții
1. Consumator - o persoană fizică care încheie un contract cu Vânzătorul în cadrul Magazinului, al cărui obiect nu este direct legat de activitatea sa economică sau profesională.
2. Vânzător - DOMLO SP. Z O.O. SOCIETATE CU RĂSPUNDERE LIMITATĂ
3. Client - orice persoană care face achiziții prin intermediul magazinului.
4. Antreprenor - o persoană fizică, o persoană juridică și o unitate organizațională care nu este o persoană juridică, căreia un act separat îi conferă capacitate juridică, care desfășoară o activitate comercială în nume propriu și care utilizează Magazinul.
5. Magazin - magazinul online operat de către vânzător la adresa de internet https://lameo.ro
6. Contract la distanță - un contract încheiat cu un client prin intermediul unui sistem organizat de contractare la distanță (în cadrul unui magazin), fără prezența fizică simultană a părților, cu utilizarea exclusivă a unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanță până la încheierea contractului inclusiv.
7. Reglementări - aceste Reguli ale magazinului.
8. Comandă - o declarație de intenție a Clientului făcută prin intermediul Formularului de comandă și care vizează în mod direct încheierea unui Contract de vânzare pentru un Produs sau Produse cu Vânzătorul.
9. Cont - un cont de client în magazin, în care sunt colectate datele furnizate de client, precum și informații privind comenzile plasate de client în magazin.
10. Formular de înregistrare - un formular disponibil în magazin pentru a crea un cont.
11. Formular de comandă - un formular interactiv disponibil în Magazin, care permite plasarea comenzii, în special prin adăugarea de Produse în Coș și specificarea termenilor Contractului de vânzare, inclusiv a modalității de livrare și de plată.
12. Coș – un element al software-ului Magazinului în care sunt vizibile Produsele selectate de Client pentru achiziție și în care este posibil să se determine și să se modifice datele comenzii, în special cantitatea de Produse.
13. Produs - un bun mobil/serviciu disponibil în Magazin, care face obiectul unui Contract de vânzare între Client și Vânzător.
14. Contract de vânzare - Contractul de vânzare a unui produs încheiat sau încheiat între Client și Vânzător prin intermediul magazinului online. Contractul de vânzare se înțelege, de asemenea, - în funcție de caracteristicile produsului - ca un contract de prestări de servicii și un contract pentru o sarcină specifică.
§ 3 Contact cu magazinul
1. Adresa de e-mail a vânzătorului: kontakt@lameo.pl
2. Numărul de telefon al vânzătorului: +48 22 290 28 88
3. Adresa vânzătorului: Olszany 55a, 05-604 Jasieniec
4. Clientul poate comunica cu vânzătorul folosind adresele și numerele de telefon indicate în acest paragraf.
§ 4 Cerințe tehnice
Pentru a utiliza Magazinul, inclusiv pentru a naviga în gama de produse a Magazinului și pentru a plasa comenzi pentru Produse, este necesar să:
a. un dispozitiv terminal cu acces la Internet și un browser web
b. un cont de poștă electronică (e-mail) activ,
c. cookie-uri activate,
§ 5 Informații generale
1. În cea mai mare măsură permisă de lege, vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio întrerupere, inclusiv pentru întreruperile în funcționarea magazinului cauzate de forță majoră, acțiuni neautorizate ale unor terțe părți sau incompatibilitatea magazinului cu infrastructura tehnică a clientului.
2. Pentru a naviga prin sortimentul magazinului nu este necesară crearea unui cont. Efectuarea de comenzi de către un client pentru produsele din sortimentul Magazinului este posibilă fie după crearea unui cont în conformitate cu prevederile § 6 din Termeni și Condiții, fie prin furnizarea datelor personale și a adreselor necesare care permit procesarea comenzii fără crearea unui cont.
3. Prețurile menționate în magazin sunt exprimate în lei românești și sunt prețuri brute (inclusiv TVA).
4. Suma finală (definitivă) pe care trebuie să o plătească Clientul este formată din prețul Produsului și costul livrării (inclusiv cheltuielile de transport, de livrare și poștale), despre care Clientul este informat pe paginile Magazinului în momentul plasării unei comenzi, inclusiv în momentul în care își exprimă voința de a fi obligat prin Contractul de vânzare.
5. În cazul în care natura obiectului contractului nu permite, în mod rezonabil, calcularea prealabilă a prețului final (definitiv), modul în care va fi calculat prețul, precum și taxele de transport, de livrare, poștale și de altă natură vor fi indicate în magazin în descrierea produsului.
§ 6 Crearea unui cont în magazin
1. Pentru a vă crea un cont în magazin, trebuie să completați formularul de înregistrare. Este necesar să furnizați următoarele date: nume, prenume, adresă, e-mail, număr de telefon.
2. Crearea unui cont în magazin este gratuită.
3. Conectarea la cont are loc prin furnizarea login-ului și a parolei stabilite în formularul de înregistrare.
4. Clientul poate, în orice moment, fără a preciza un motiv și fără a suporta nicio taxă în acest sens, să șteargă contul, trimițând o cerere vânzătorului, în special prin e-mail sau în scris la adresele specificate la § 3.
§ 7 Reguli pentru plasarea unei comenzi
Pentru a plasa o comandă, este necesar să:
1. conectați-vă la Shop (opțional);
2. selectați produsul care face obiectul comenzii și apoi faceți clic pe butonul "Adaugă în coș" (sau echivalent);
3. conectați-vă sau utilizați opțiunea de a plasa o comandă fără înregistrare;
4. în cazul în care a fost selectată opțiunea de trimitere a comenzii fără înregistrare - completați Formularul de comandă prin introducerea datelor destinatarului comenzii și a adresei la care urmează să fie livrat Produsul, selectați tipul de expediere (metoda de livrare a Produsului), introduceți datele pentru factură, dacă acestea diferă de datele destinatarului comenzii,
5. faceți clic pe butonul "Comandă și plătește",
6. să selecteze una dintre metodele de plată disponibile și, în funcție de metoda de plată, să achite comanda în termenul specificat, sub rezerva § 8 punctul 3.
§ 8 Metode de livrare și de plată oferite
1. Clientul poate utiliza următoarele metode de livrare sau de colectare a Produsului comandat:
a. Livrare prin curierat, ramburs la livrare,
2. Forme de plată disponibile:
a. Plata la livrare
b. Plata prin transfer bancar tradițional
c. Plata prin Blue Media S.A.
d. Carduri de plată:
* Visa
* Visa Electron
* Mastercard
* MasterCard Electronic
* Maestro
3. Informații detaliate privind metodele de livrare și metodele de plată acceptabile pot fi găsite pe site-ul web al magazinului.
Furnizorul de servicii de plată online este Blue Media S.A.
§ 9 Executarea contractului de vânzare
1. Încheierea unui Contract de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul a plasat o Comandă folosind Formularul de comandă din Magazinul online în conformitate cu § 7 din Termeni și Condiții.
2. După plasarea comenzii, vânzătorul confirmă imediat primirea acesteia și, în același timp, acceptă comanda în vederea executării. Confirmarea primirii Comenzii și a acceptării acesteia pentru procesare se face prin trimiterea de către Vânzător către Client a unui mesaj de e-mail corespunzător la adresa de e-mail furnizată de Client în timpul procesului de plasare a Comenzii, care conține cel puțin declarațiile Vânzătorului cu privire la primirea Comenzii și acceptarea acesteia pentru procesare, precum și confirmarea încheierii Contractului de vânzare. La primirea de către Client a mesajului de e-mail de mai sus, se încheie Contractul de vânzare între Client și Vânzător.
3. În cazul în care clientul alege:
a. plata prin transfer bancar, Clientul este obligat să efectueze plata în termen de 3 zile calendaristice de la încheierea Contractului de vânzare - în caz contrar, comanda va fi anulată.
b. plata electronică sau cu cardul de plată, clientul este obligat să efectueze plata imediat după încheierea contractului de vânzare - în caz contrar, comanda va fi anulată.
c. contra ramburs, clientul este obligat să efectueze plata la livrarea lotului.
4. În cazul unei comenzi de produse cu termene de livrare diferite, data de livrare va fi cea mai lungă dată de livrare declarată.
5. În cazul unei comenzi de Produse cu termene de livrare diferite, Clientul are opțiunea de a solicita livrarea Produselor în părți, în schimbul unei taxe de transport suplimentare, sau livrarea tuturor Produselor odată ce întreaga comandă a fost finalizată.
6. Începutul perioadei de livrare a Produsului către Client se calculează după cum urmează:
a. În cazul în care Clientul alege să plătească prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată - de la data la care contul bancar al Vânzătorului este creditat.
b. În cazul în care Clientul alege plata în numerar la livrare ca metodă de plată - din ziua încheierii Contractului de vânzare,
7. În cazul unei comenzi de produse cu date diferite de pregătire pentru colectare, data de pregătire pentru colectare va fi cea mai lungă dată indicată.
8. Începutul perioadei în care Produsul trebuie să fie gata pentru a fi colectat de către Client se calculează după cum urmează:
a. În cazul în care Clientul alege să plătească prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată - de la data la care contul bancar al Vânzătorului este creditat.
b. În cazul în care Clientul optează pentru metoda de plată la livrare - de la data încheierii Contractului de vânzare
§ 10 Dreptul de retragere
1. Consumatorul se poate retrage din contractul de vânzare în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv.
2. Perioada menționată la alineatul (1) începe să curgă de la data livrării produsului către consumator sau către o persoană desemnată de consumator, alta decât transportatorul.
3. În cazul unui contract care cuprinde mai multe produse care sunt livrate separat, în tranșe sau în părți, perioada menționată la alineatul (1) începe să curgă de la data livrării ultimului articol, tranșă sau parte.
4. Consumatorul se poate retrage din contract prin depunerea unei declarații de retragere din contract la vânzător. Pentru a respecta termenul de retragere, este suficient ca consumatorul să trimită declarația înainte de expirarea termenului.
5. Declarația poate fi trimisă prin poștă tradițională, prin fax sau pe cale electronică, prin trimiterea declarației la adresa de e-mail a vânzătorului sau prin transmiterea declarației pe site-ul web al vânzătorului - datele de contact ale vânzătorului sunt specificate la punctul 3. Declarația poate fi, de asemenea, transmisă pe un formular, al cărui model este inclus în apendicele 1 la prezentul regulament și în apendicele la Legea din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor, dar acest lucru nu este obligatoriu.
6. În cazul în care consumatorul trimite o declarație prin mijloace electronice, vânzătorul trimite consumatorului, la adresa de e-mail furnizată de acesta, o confirmare de primire a declarației de retragere.
7. Efectele retragerii:
a. În caz de retragere dintr-un contract la distanță, contractul se consideră că nu a fost încheiat.
b. În cazul retragerii din Contract, Vânzătorul rambursează Consumatorului fără întârziere și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data primirii declarației de retragere a Consumatorului din Contract, toate plățile efectuate de către Consumator, inclusiv costurile de livrare, cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de Consumator, alta decât cea mai puțin costisitoare metodă obișnuită de livrare oferită de Vânzător.
c. Rambursarea plății va fi efectuată de către vânzător în contul bancar indicat de consumator în formularul de retragere, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod expres cu o altă soluție care nu implică niciun cost pentru consumator.
d. Vânzătorul poate reține rambursarea până când primește produsul înapoi sau până când primește dovada returnării, în funcție de ce eveniment are loc primul.
e. Consumatorul ar trebui să trimită înapoi produsul la adresa vânzătorului menționată în acești Termeni și condiții imediat, nu mai târziu de 14 zile de la data la care consumatorul a informat vânzătorul despre retragerea din contract. Termenul va fi respectat dacă Consumatorul trimite înapoi Produsul înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
f. Consumatorul suportă costurile directe de returnare a produsului, inclusiv costurile de returnare a produsului în cazul în care, din cauza naturii sale, produsul nu poate fi returnat în mod normal prin poștă.
g. Consumatorul este răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii produsului care rezultă din utilizarea produsului, alta decât cea care este necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea produsului.
9. În cazul în care, din cauza naturii Produsului, acesta nu poate fi trimis înapoi prin poștă în mod obișnuit, informațiile despre acest lucru și costurile de returnare a Produsului vor fi incluse în descrierea Produsului în Magazin.
10. Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță nu se aplică consumatorului în ceea ce privește un contract:
a. în cazul în care obiectul prestației este un articol nerefabricat fabricat conform specificațiilor consumatorului sau destinat să satisfacă nevoile individuale ale consumatorului,
b. în cazul în care obiectul livrării este un articol furnizat într-un ambalaj sigilat care nu poate fi returnat după deschidere din motive de sănătate sau de igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare,
c. în cazul în care obiectul prestației este un obiect perisabil sau un obiect cu un termen de valabilitate scurt,
d. pentru prestarea de servicii, în cazul în care vânzătorul a executat integral serviciul cu consimțământul expres al consumatorului care a fost informat înainte de executarea serviciului de către vânzător că, după executarea serviciului de către vânzător, își va pierde dreptul de a se retrage din contract,
e. în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile de pe piața financiară asupra cărora vânzătorul nu are niciun control și care pot apărea înainte de sfârșitul perioadei de retragere,
f. în cazul în care obiectul prestației constă în elemente care, prin natura lor, sunt inseparabile unele de altele după livrare,
g. pentru furnizarea de conținut digital care nu este înregistrat pe un suport material, în cazul în care executarea a început cu consimțământul expres al consumatorului înainte de sfârșitul perioadei de retragere și după ce vânzătorul a informat consumatorul cu privire la pierderea dreptului de retragere.
§ 11 Reclamație și garanție
1. Contractul de vânzare se referă la produse noi.
2. În cazul unui defect al bunurilor achiziționate de la vânzător, clientul are dreptul de a face o reclamație în baza dispozițiilor privind garanția din Codul civil.
3. Reclamațiile trebuie făcute în scris sau pe cale electronică la adresele vânzătorului specificate în acești termeni și condiții.
4. O reclamație trebuie făcută în scris sau în format electronic la adresa Vânzătorului menționată în acești Termeni și Condiții sau utilizând un formular electronic de reclamație pus la dispoziție de către Vânzător pe una dintre subpaginile Magazinului.
5. Se recomandă să se includă în reclamație, printre altele, o scurtă descriere a defectului, circumstanțele (inclusiv data) în care a apărut, datele clientului care face reclamația și cererea clientului în legătură cu defectul bunurilor.
6. Vânzătorul trebuie să răspundă imediat la reclamație, cel târziu în termen de 14 zile, iar în cazul în care vânzătorul nu face acest lucru în acest termen, se consideră că reclamația clientului este justificată.
7. Mărfurile returnate în cadrul procedurii de reclamație trebuie trimise la adresa specificată la articolul 3 din prezentul regulament.
8. În cazul în care a fost acordată o garanție pentru un produs, informațiile privind garanția și conținutul acesteia vor fi incluse în descrierea produsului în magazin.
§ 12 Plângeri și căi de atac extrajudiciare
1. Informații detaliate privind posibilitățile consumatorului de a utiliza procedurile extrajudiciare de reclamație și de despăgubire, precum și regulile de acces la aceste proceduri, sunt disponibile la birourile și pe site-urile web ale mediatorilor districtuali (orășenești) pentru consumatori, ale organizațiilor sociale ale căror sarcini statutare includ protecția consumatorilor, ale Inspectoratelor de Inspecție Comercială din Voivodat și la următoarele adrese de internet ale Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php și http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Consumatorul are la dispoziție următoarele exemple de proceduri extrajudiciare de reclamație și recurs:
a. Consumatorul are dreptul de a se adresa instanței permanente amiabile de protecție a consumatorilor menționate la articolul 37 din Legea din 15 decembrie 2000 privind inspecția comercială (Monitorul Oficial 2014, poziția 148, cu modificările ulterioare) pentru a soluționa un litigiu care decurge din contractul încheiat cu vânzătorul.
b. Consumatorul are dreptul de a se adresa inspectorului provincial al Inspecției Comerciale, în conformitate cu articolul 36 din Legea din 15 decembrie 2000 privind Inspecția Comercială (Monitorul Oficial 2014, poziția 148, cu modificările ulterioare), pentru a iniția o procedură de mediere în vederea soluționării pe cale amiabilă a unui litigiu între consumator și vânzător.
c. Consumatorul poate obține asistență gratuită în soluționarea unui litigiu dintre el și vânzător, folosind, de asemenea, asistența gratuită a unui mediator județean (municipal) pentru consumatori sau a unei organizații sociale ale cărei sarcini statutare includ protecția consumatorilor (de exemplu, Federația Consumatorilor, Asociația Consumatorilor Polonezi).
§ 13 Date cu caracter personal în magazinul online
1. Administratorul datelor cu caracter personal ale clienților colectate prin intermediul magazinului pe internet este vânzătorul.
2. Datele cu caracter personal ale clienților colectate de către administrator prin intermediul magazinului online sunt colectate în scopul îndeplinirii contractului de vânzare, iar dacă clientul este de acord - și în scopuri de marketing.
3. Destinatarii datelor cu caracter personal ale clienților magazinului online pot fi:
a. În cazul unui client care utilizează livrarea prin poștă sau curierat în magazinul online, administratorul pune datele cu caracter personal colectate ale clientului la dispoziția transportatorului sau a intermediarului selectat care efectuează livrarea în numele administratorului.
b. În cazul în care Clientul utilizează metode de plată electronică sau cu cardul de credit în Magazinul online, Administratorul va pune datele cu caracter personal colectate ale Clientului la dispoziția entității selectate care gestionează plățile menționate mai sus în Magazinul online.
4. Clientul are dreptul de a accesa și corecta datele sale.
5. Furnizarea datelor cu caracter personal este voluntară, deși nerespectarea obligației de a furniza datele cu caracter personal specificate în Termeni și condiții, necesare pentru încheierea unui contract de vânzare, duce la imposibilitatea de a încheia contractul de vânzare.
6. Administratorul datelor cu caracter personal furnizate de către Cumpărător atunci când utilizează Magazinul este Vânzătorul. Informații detaliate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către Vânzător - inclusiv alte scopuri și motive de prelucrare a datelor, precum și destinatarii datelor - pot fi găsite în Politica de confidențialitate disponibilă în Magazin - datorită principiului transparenței, cuprins în Regulamentul general al Parlamentului European și al Consiliului (UE) privind protecția datelor - "RODO".
7. Scopul prelucrării de către Vânzător a datelor furnizate de Cumpărător în legătură cu achizițiile din Magazin este îndeplinirea comenzilor. Temeiul prelucrării datelor cu caracter personal în acest caz este: contractul de vânzare sau acțiunile întreprinse la cererea Cumpărătorului în vederea încheierii acestuia [articolul 6 alineatul (1) litera (b) RODO], obligația legală a Vânzătorului legată de contabilitate [articolul 6 alineatul (1) litera (c)] și interesul legitim al Vânzătorului care constă în prelucrarea datelor în vederea stabilirii, afirmării sau apărării unor eventuale pretenții [articolul 6 alineatul (1) litera (f) RODO].
§ 14 Dispoziții finale
1. Contractele încheiate prin intermediul magazinului online se încheie în limba poloneză.
2. Vânzătorul își rezervă dreptul de a aduce modificări la acești Termeni și condiții din motive importante, de exemplu: modificări legislative, modificări ale metodelor de plată și de livrare - în măsura în care aceste modificări afectează punerea în aplicare a prevederilor acestor Termeni și condiții. Vânzătorul va informa Clientul cu privire la fiecare modificare cu cel puțin 7 zile înainte.
3. Aspectele care nu sunt reglementate de acești Termeni și condiții sunt guvernate de dispozițiile general aplicabile ale legislației poloneze, în special: Codul civil; Legea privind furnizarea de servicii electronice; Legea privind drepturile consumatorilor, Legea privind protecția datelor cu caracter personal.
4. Clientul are dreptul de a recurge la proceduri extrajudiciare de reclamație și de recurs. În acest scop, acesta poate depune o plângere prin intermediul platformei online ODR a UE, disponibilă la adresa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.